torstai 2. kesäkuuta 2011

Hyvää Helluntaita





”Jumalani!

Olen tässä tänä aamuna.
Sinä loit minut omaksi kuvaksesi ja siksi
olen olemassa. Ajoittain toivon,
että katsoisit minuun. Toisin ajoin pelkään,
että teet niin. Monesti olen yrittänyt
tehdä itseni paremmaksi
saadakseni Sinun hyväksymisesi.

Olen ajatellut, että Sinä et voi sietää minua,
koska olen tuntenut, että olen liian
iso, liian pieni, liian ruma, liian huono,
liian lapsellinen, liian maallistunut, liian hurskas,
liian vihainen ja liiaksi täynnä itsesääliä.

Toisinaan ehkä liian viisas, liian itsetietoinen,
liian itsevarma.
Tänään tahdon lopettaa kaiken näyttelemisen.
En tahdo jatkaa pelaamista enkä piiloutumista Sinulta,
Jumalani, tahdon olla tosi,
sekä Sinulle että itselleni – tässä ja nyt –
muuttamatta mitään, piilottamatta mitään,
näyttelemättä mitään.

Jumala, Sinä loit minut olemaan se
persoona joka minä olen.
En häpeä olla se ihminen, joksi minut loit.
En tahdo piilottaa luomustasi minussa.
Olen tässä.

Sinä olet siinä.
Sinun nimesi tarkoittaa `
Sinä olet se joka olet` niinpä sen vuoksi minä olen.
Siunaa minua, että tuntisin olevani elossa, Aamen”


Eetikko Martti Linqvist

10 kommenttia:

  1. Oikein hyvää helluntaita ja helatorstaita sinulle, Herne<3

    VastaaPoista
  2. kiitos tästä rukous runosta siihen voi kai liittyä aika moni. on tärkeää tajuta olevansa luojan luoma ja sellaisena isän rakastama näinen vikoineenkin..joita kyllä piisaa. valokuva on niin sopiva helluntain henkeen että ei parempi vois olla..

    VastaaPoista
  3. yritin kirjautua lukijaksi mutta ei nyt onnistunut.. ensikerralla jos löydän..ja linkin saat tästä.jos tahdot

    VastaaPoista
  4. Aili-mummo

    Kiitos, samoin Sinulle.

    On hyvä että on suurpyhiä
    näin keväällä, kun lapsukaiset
    odottavat jo koulun loppumista
    ja kesälomaa.

    Tänävuonna koulut loppuvat täällä
    harvinaisen myöhään, 14.6. Oikeastaan
    joka vuosi myöhemmin ja myöhemmin.
    Sitten jo elokuun puolessa välissä taas
    alkaa.

    On se kummallista, kun ennen oli
    lopettajaiset toukokuun viimeinen päivä,
    ja koulu alkoi syyskuun ensimmäinen.

    No, kaikki muuttuu.

    VastaaPoista
  5. Aikatherine

    Kiitos viestistä ja tervetuloa
    sivulleni, Aikatherine.

    Tykkään amatöörivalokuvata
    pilviä, niissä on jotakin erikoista
    hohtoa! Lapsena jo niitä ihailin,
    ja kesäisin me makasimme pellolla
    ja katselimme pilvi-elokuvia, niinkuin
    sitä silloin kutsuimme.

    Milloin oli mitäkin "filmiä" näytillä,
    oli valaskaloja suuressa meressä,
    jotka hetkessä muuttuivat
    linnuiksi, tai sitten
    oli vain kuin pyykit kuivumassa.

    Taivas on pilvineen Ihmeellinen,
    niinkuin tuo Martti Linqvistin
    rukousrunokin.

    VastaaPoista
  6. Martti Lindqvist oli rippileirilläni aikoinaan isoisena ja isoisena ollessani leirikeskuksen isäntänä. Tunsin siis häntä silloin nuorena. Tässä rukouksessa on jotain myös siitä nuoruudesta:

    "Jumala, Sinä loit minut olemaan se
    persoona joka minä olen.
    En häpeä olla se ihminen, joksi minut loit."

    Meidän ei tarvitse hävetä myöskään sitä nykyistä vanhaa ihmistä, joksi meidät luotiin...

    VastaaPoista
  7. mm

    Jumala ei ole massatuotannon kannalla.
    Jokainen ihminen on oma persoona,
    eikä yksikään ole toisen kopio.

    Niinkuin ei ole kahta täysin samanlaista
    kukkaakaan, tai lintua.

    Vastasyntynyt lapsi jo on taideteos!
    Ihminen on ihmeellinen luomus.

    Vertailutauti tai viiruskohan,
    vaan toivoisi joskus omakohtaista positiivisempaa otetta, paikkapaikoin......

    VastaaPoista
  8. Paljon Onnea Herne, sait palkinnon:DD

    Katsohan blogiani, ole hyvä<3

    VastaaPoista
  9. Aili-mummo

    Kiitos kiitos!
    Palaan asiaan myöhemmin
    kun täällä talo hiljenee
    ja lastenlapset antavat
    vapaata.

    VastaaPoista