torstai 12. marraskuuta 2009

Rukous




”Herra Jeesus,
ole sinä minun turvani
ja ainoa lohtuni.

Ole läheinen ystäväni,
sillä kaikki muut
ystäväni ovat minut jättäneet.

Ole toivoni,
sillä turhaa on panna
toivoa ihmisiin.

Ole iloni ja sydämeni riemu,
sillä kaikki maallinen
ilo on turha.

Ole johtajani ja
tuttavani ja
kumppanini tiellä,
jota vaellan,
sillä ihmiset uupuvat
pian ja häipyvät luotani.

Sinussa on ylistykseni,
sinussa lohdutukseni ja
sinussa täysi luottamukseni.

Ole pelastukseni ja kunniani,
rakkauteni ja ihanuuteni..

Suo minun rakastaa
ristiäsi ja seurata
kärsimyksiesi jälkiä.

Kirjoita haavasi sydämeeni
ja anna minulle halu kestää
soimausta ja vääryyttä
joka taholta.

Suo minun olla
kaltaisesi elämässä ja
kuolemassa.
Ole minun elämäni,
ja olkoon kuolema

sinun vuoksesi minulle suuri voitto.”

2 kommenttia:

  1. Piti tulla uudestaan katsomaan tuota kuvaa, kun jäi mieleen. Onko se jokin seinävaate? Kaunis kumminkin.

    VastaaPoista
  2. Trina

    ei se ole seinävaate
    se on pienen laatikon kansi!

    VastaaPoista